Το Blockchain έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο τελευταία, κάνοντας πρόοδο σε πιο παραδοσιακούς κύκλους χρηματοοικονομικών και πληρωμών. Αυτό ήρθε με τη μορφή ”PayPal”, του μεγαλύτερου επεξεργαστή πληρωμών στον κόσμο, ανακοινώνοντας ότι θα επιτρέπει στους πελάτες του να αγοράζουν, να πωλούν και να διατηρούν κρυπτονομίσματα. Εκδηλώθηκε στην επίδοξη ανταλλαγή ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων, το ”INO Limited”, το πρώτο IPO που έχει εγγραφεί στο ιστορικό SEC που δέχεται κρυπτογράφηση, ανοίγοντας τις πύλες σε Αμερικανούς επενδυτές λιανικής. Και το πιο έντονο – ίσως το προφανές – είναι ότι το ένα τρίτο όλων των μεγάλων ιδρυμάτων έχουν επενδύσει σε κρυπτονομίσματα.
Αλλά υπάρχει ένας άλλος, λιγότερο αναφερόμενος τομέας που δοκιμάζει τα νερά με blockchain. Αυτή είναι η βιομηχανία παιχνιδιών ύψους 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων και είναι ώριμη για υιοθεσία. Πολλοί έχουν συζητήσει σχετικά με το ποια θέση θα κερδίσει τον παροιμιώδη αγώνα για να προωθήσει το blockchain στο mainstream, συμπεριλαμβανομένων των λαών που χρηματοδοτούν τα κρυπτογραφικά περιουσιακά στοιχεία, και άλλοι στα τυχερά παιχνίδια πεπεισμένοι ότι ο χώρος τους θα ανοίξει το δρόμο πρώτα. Όπως συμβαίνει συχνά, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.
Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι οι παίκτες αποτελούν τώρα σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού. Εάν το blockchain γίνει κεντρικό στοιχείο του mainstream gaming, θα μπορέσει να επηρεάσει την κατεύθυνση του blockchain. Αυτή η διαδικασία αποκτά δυναμική, αν και πρέπει να γίνουν ακόμη πράγματα.
Από όλες τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται σε πλατφόρμες έξυπνων συμβάσεων, συμπεριλαμβανομένων συναλλαγών, καταθέσεων και αναλήψεων σε αποκεντρωμένες ανταλλαγές, οι ενέργειες που βασίζονται σε παιχνίδια αποτελούν το 30% της συνολικής δραστηριότητας, σύμφωνα με μια έκθεση του ”DappRadar”. Τα περισσότερα από αυτά περιλαμβάνουν σήμερα παιχνίδια ειδικά για blockchain, παρά παραδοσιακά παιχνίδια. Ενώ η υποδομή του blockchain παρέχει στους παίκτες ένα τεράστιο σύνολο νέων πλεονεκτημάτων και ανταμοιβών, η τρέχουσα διαθεσιμότητα και η ποικιλία των παιχνιδιών παραμένει στο στάδιο της ανάπτυξης, οροθετώντας την αφομοίωση blockchain. Πώς θα μπλοκάρει το blockchain το έδαφος των παραδοσιακών παιχνιδιών;
Για μια πραγματική ”έκρηξη” στα παιχνίδια βασιζόμενα στο blockchain, οι προγραμματιστές θα πρέπει να επιταχύνουν τη δημιουργία χαρισματικών παιχνιδιών για να προσφέρουν πραγματική ελκυστικότητα εκτός των κινήτρων του blockchain. Θα πρέπει επίσης να συνδυάσουν ανταμοιβές με μια εμπειρία παιχνιδιού υψηλότερου επιπέδου – αυτή είναι η πραγματική προστιθέμενη αξία προσφορών blockchain. Υπάρχουν ανταμοιβές σε παιχνίδια εκτός blockchain, πράγματι. Αλλά το blockchain ανεβάζει το ante, προσφέροντας στους παίκτες έναν ασφαλή και αποτελεσματικό τρόπο απόκτησης κάτι που είναι πραγματικά πολύτιμο για το χρόνο που αφιερώνουν στο παιχνίδι.
Αυτές οι ανταμοιβές έρχονται με τη μορφή συγκέντρωσης περιουσιακών στοιχείων, όπως όπλα ή νομίσματα εντός του παιχνιδιού. Προγράμματα επιβράβευσης χωρίς blockchain, όπως Steam Points και Google Play Points, επιτρέπουν στους παίκτες να κερδίζουν ανταμοιβές για το “παιχνίδι”. Σε αντίθεση με τις ανταμοιβές token που βασίζονται στο blockchain, αυτές οι ανταμοιβές μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο στα αντίστοιχα οικοσυστήματά τους. Το Blockchain δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να ξοδεύουν τα περιουσιακά τους στοιχεία σε όλα τα οικοσυστήματα, επεκτείνοντας τις δυνατότητές τους και ανοίγοντας το δρόμο για ένα διασυνδεδεμένο πλαίσιο παιχνιδιού.
Αν θέλουμε να προσελκύσουμε τους μέσους παίκτες, τα παιχνίδια blockchain θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικά σε πολλά επίπεδα, ένα από τα οποία είναι εξοικειωμένο. Παρόλο που είναι αλήθεια πολλά ολοκαίνουργια παιχνίδια πωλούν εξαιρετικά καλά και δημιουργούν δικές τους λατρείες, υπάρχει κάτι που πρέπει να ειπωθεί για την εξοικείωση, αυξάνοντας συχνά τις πιθανότητες ενός παιχνιδιού να πετύχει. Ακριβώς όπως και σε άλλους κλάδους, ο παράγοντας αναγνώρισης ονόματος προχωρεί πολύ. Υπάρχει ένας λόγος για τα παλιά Triple A παιχνίδια όπως το ”Pokemon” να συνεχίζουν να πωλούνται κάθε χρόνο.
Και δεν μιλάμε μόνο για την εξοικείωση των ίδιων των παιχνιδιών – η εξοικείωση με βασικές πτυχές της εμπειρίας παιχνιδιού είναι σημαντική. Ενώ οι παραδοσιακοί παίκτες μπορεί να μην είναι συνηθισμένοι στην τεχνολογία κατανεμημένων καθολικών, είναι πολύ εξοικειωμένοι με την έννοια των ψηφιακών στοιχείων και των ανταμοιβών. Έτσι, οι παίκτες που έρχονται αντιμέτωποι με την επιλογή να κερδίζουν και να συγκεντρώνουν ψηφιακά στοιχεία παίζοντας παιχνίδια δεν θα βλέπουν την ιδέα να κερδίζουν μάρκες στο blockchain ως ένα μεγάλο άλμα από αυτό που έχουν συνηθίσει. Το μόνο που μένει είναι να τους δείξουμε τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τέτοιες μάρκες.
Φανταστείτε εάν το ”Fortnite”, το πιο κερδοφόρο βιντεοπαιχνίδι όλων των εποχών, που εισέπραξε πάνω από ένα δισεκατομμύριο δολάρια έσοδα μόνο τους πρώτους δέκα μήνες, δεν ήταν ένα σύστημα κλειστού βρόχου αλλά μια ανοιχτή, δημοκρατική αγορά. Οι παίκτες θα μπορούσαν να μοιραστούν την αξία που δημιουργείται στην οικονομία του παιχνιδιού ”Fortnite” και ίσως ακόμη και να διατηρήσουν μια συνεχή ροή εσόδων, ενώ συμμετέχουν στη διακυβέρνηση και στη λήψη αποφάσεων καθώς το παιχνίδι εξελίσσεται.
Η ιδιοκτησία έχει σημασία
Η ενδυνάμωση των παικτών με πραγματική ιδιοκτησία και έλεγχο των στοιχείων τους παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του blockchain. Το ζήτημα έχει έρθει στο προσκήνιο, με επεισόδια υψηλού προφίλ στα οποία εξαιρετικά συγκεντρωτικά ιδρύματα παραβίασαν αυτήν τη δυναμική. Ο προγραμματιστής βίντεο-παιχνιδιών ”Blizzard”, για παράδειγμα, απαγόρευσε στον Ng “Blitzchung” Wai Chung, έναν παίκτη του παιχνιδιού εικονικής κάρτας Hearthstone, για να εκφράσει την υποστήριξη στους διαδηλωτές του Χονγκ Κονγκ κατά τη διάρκεια μιας ζωντανής ροής διαγωνισμού. Έκτοτε, η ”Blizzard” απαγόρευσε επίσης τρεις φοιτητές και ανέστειλε προσωρινά πολλά άτομα σε μια συνομιλία Twitch επειδή εξέφρασε επίσης υποστήριξη για τις διαδηλώσεις.
Η ”EA Sports” μπλόκαρε επίσης το Origin για τους κατοίκους της Μιανμάρ, μετά το οποίο ο Trivial_sublime αντέδρασε θυμωμένος με το μπλοκ, αφήνοντάς τον να μην μπορεί να παίξει τα παιχνίδια που είχε αγοράσει στο Origin. Χρησιμοποίησε την κατάσταση για να δηλώσει: “γιατί δεν πρέπει να θεωρείτε δεδομένη την ψηφιακή διανομή.”
“Σε κανέναν από εμάς δεν έχει γίνει επιστροφή χρημάτων”, έγραψε, προσθέτοντας, “ούτε καν μια συγνώμη, όλα τα παιχνίδια σας έχουν φύγει.”
Το Blockchain συνεχίζει να υπόσχεται το φεγγάρι και να πυροβολεί για τα αστέρια σε όλες τις σφαίρες, και το παιχνίδι δεν αποτελεί εξαίρεση. Είναι απολύτως αλήθεια ότι θα μπορούσε να αλλάξει το πρόσωπο της βιομηχανίας παιχνιδιών, αλλά αυτό δεν θα συμβεί έως ότου γεφυρώσουμε περαιτέρω το χάσμα μεταξύ των ανταμοιβών blockchain και της ελκυστικότητας του παιχνιδιού. Εάν οι πρόσφατες εξελίξεις στο blockchain που επεκτείνονται σε κύριους χρηματοοικονομικούς κύκλους και κύκλους πληρωμών είναι οποιαδήποτε ένδειξη για το τι θα έρθει για τα βίντεο-παιχνίδια, η διαδικασία θα συμβεί γρηγορότερα από ό, τι πιστεύουν ορισμένοι.