Ο ποιοτικός έλεγχος είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές κάθε βιομηχανίας, ειδικά ο καφές. Σε μια προσπάθεια να παρέχει μεγαλύτερη διαφάνεια στους πελάτες της και να επιβεβαιώσει εκ νέου την ποιότητά του, η “Starbucks” στράφηκε στο blockchain για να παρακολουθεί το «ταξίδι» των κόκκων του καφέ από τον αγρότη που τα καλλιεργεί, μέχρι το υποκατάστημα.
Η “Starbucks”, μία από τις κορυφαίες καφετέριες σε όλο τον κόσμο με χιλιάδες καταστήματα, έχει στραφεί στο blockchain για να βοηθήσει τους πελάτες της να εντοπίσουν την προέλευση του καφέ τους.
Η “Starbucks” πιστεύει ότι η τεχνολογία blockchain θα επέτρεπε στους χρήστες να σαρώσουν έναν barcode στις σακούλες τους για να μάθουν πού καλλιεργήθηκε ο καφές, ο χρόνος που χρειάστηκε για να φτάσει στο κατάστημα λιανικής από τα χωράφια και πολλά άλλα. Οι αγρότες που είναι υπεύθυνοι για την παραγωγή του καφέ θα λαμβάνουν έναν αντίστροφο κωδικό για να παρακολουθούν επίσης τον προορισμό των προϊόντων τους.
Το σύστημα εντοπισμού blockchain θα χρησιμοποιούσε το εργαλείο “Microsoft Corp” που θα επέτρεπε στην “Starbucks” να μοιραστεί μερικά από τα πιο εκτεταμένα δεδομένα ιχνηλασιμότητας, τα οποία η εταιρεία συλλέγει με την πάροδο των ετών, με την πελατειακή τους βάση.
Η Michelle Burns, αντιπρόεδρος της “Starbucks”, σχολίασε την απόφασή τους να εισαγάγουν ένα σύστημα ιχνηλασιμότητας βασισμένο στο blockchain:
“Καταφέραμε να εντοπίσουμε κάθε καφέ που αγοράζουμε από κάθε φάρμα για σχεδόν δύο δεκαετίες, κάτι που μας επέτρεψε να έχουμε τα θεμέλια για να δημιουργήσουμε τώρα ένα φιλικό προς τον χρήστη, καθοδηγούμενο από τους καταναλωτές εργαλείο που σίγουρα παρέχει αυτή την εμπιστοσύνη στους πελάτες μας ότι ξέρετε από πού προέρχεται ο καφές μας.”
Οι μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης καφέ που ενσωματώνουν την ιχνηλασιμότητα blockchain θεωρείται ως τρόπος να προσελκύσουν χιλιάδες πελατών στο οικοσύστημα τους. Η Michelle Burns πιστεύει ότι η νέα γενιά έχει ιδιαίτερη σημασία για τα προϊόντα που καταναλώνουν, από τον τρόπο με τον οποίο προέρχονται έως το πώς έφτασαν στο σούπερ μάρκετ. Η εισαγωγή της ιχνηλασιμότητας των προϊόντων θα αλληλεπιδρούσε περισσότερο με χιλιάδες πελατών στην πλατφόρμα.
Η χρήση της τεχνολογίας Blockchain για την ανιχνευσιμότητα τροφίμων σε άνοδο
Η τεχνολογία Blockchain έχει εξεταστεί για ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, παρά το γεγονός ότι πολλές από αυτές τις εταιρείες είχαν αρχικές κρατήσεις για κρυπτονομίσματα και μάρκες. Πολλές μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν ενεργά στην τεχνολογία ή αναπτύσσουν λύσεις σε επίπεδο επιχείρησης. Η βιομηχανία εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων αποδείχθηκε ο μεγαλύτερος οπαδός της τεχνολογίας blockchain.
Τα τελευταία δύο χρόνια, οι βασικές μάρκες τροφίμων και ποτών έχουν στραφεί στο blockchain για την απλοποίηση της διαδικασίας ιχνηλασιμότητας των τροφίμων. Μερικές από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες που έχουν στραφεί στο blockchain περιλαμβάνουν είναι οι: “Nescafe”, “J.M. Smucker Co.” και “Jacobs Douwe Egberts”.