Ο διπλασιασμός των ATMs σε Bitcoin και η σημασία της αναγνωρισιμότητας. Η κίνηση της Jaguar μπαίνει στα crypto. Σημάδια σταθεροποίησης δείχνει σήμερα η ευρύτερη αγορά.
Ενώ όλο το 2018 ακούγαμε πως το Bitcoin πεθαίνει, στην πραγματικότητα οι εξελίξεις τρέχανε παρασκηνιακά. Πολλές εταιρείες, προγραμματιστές και γενικά οι άνθρωποι του χώρου εργάζονταν ακατάπαυστα πάνω σε νέες καινοτομίες, εφαρμογές, δημιουργώντας την υποδομή για να πατήσει η καινούργια εποχή.
Ενδεικτικό είναι ότι ο αριθμός των ATMs για Bitcoins διπλασιάστηκε το 2018, παρά τη συνεχιζόμενη πτώση των crypto. Σήμερα λειτουργούν 4.820 ΑΤΜs, εξαπλωμένα σε 77 χώρες. Στο https://coinatmradar.com/ μπορείτε να βρείτε πού βρίσκονται κατανεμημένα τα ATM ανά τον κόσμο. Αν κάνετε ζουμ στον χάρτη, θα βρείτε που υπάρχουν και στην Ελλάδα.
Μια από τις πιο σοβαρές ενδείξεις της αναγνωρισιμότητας και της ανάπτυξης της υιοθεσίας που παρουσιάζουν τα crypto είναι το πόσοι κατέχουν τουλάχιστον ένα Bitcoin. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέχει το oxt.me, 732.982 διευθύνσεις κατέχουν τουλάχιστον 1 Bitcoin. Το εντυπωσιακό δεν είναι τόσο ο αριθμός, όσο η εξέλιξή του κατά τη διάρκεια του χρόνου.
Εδώ βέβαια να κάνουμε μια διευκρίνιση. Ο αριθμός των διευθύνσεων δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι αντιστοιχούν και σε ίδιο αριθμό ανθρώπων. Κάθε ένας κάτοχος Bitcoin μπορεί να έχει μία ή περισσότερες διευθύνσεις, αλλά είναι σίγουρα ενδεικτικό του ρυθμού εξάπλωσής του.
Η Jaguar μπαίνει στα crypto
Μια από τις περιπτώσεις που ένα κρυπτονόμισμα έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον βιομηχανικών κολοσσών είναι το IOTA (MIOTA), το 14ο σε κεφαλαιοποίηση. Σε πιο προχωρημένο στάδιο συνεργασίας βρίσκεται με την Jaguar, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας. Δουλεύουν πάνω σε μια εφαρμογή που για την ώρα βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, τη «smart wallet».
Η εφαρμογή είναι εγκατεστημένη στα αυτοκίνητα και τους επιτρέπει να μοιράζονται πληροφορίες, όπως για παράδειγμα να ενημερώνουν σε ποια σημεία του δρόμου υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση. Κι όχι μόνο αυτό. Αν βρεθεί δίπλα σε ένα ατύχημα, οι πληροφορίες μεταδίδονται ειδοποιώντας τους υπόλοιπους οδηγούς, αλλά και τις αρμόδιες αρχές έτσι ώστε να ενεργοποιηθούν αναλαμβάνοντας δράση. Ως ανταμοιβή, η εταιρεία θα επιβραβεύει τους οδηγούς με κρυπτονομίσματα IOTA, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πληρωμές διοδίων, για θέσεις parking και για φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Η τεχνολογία των έξυπνων πορτοφολιών μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί σε όλα τα νέα οχήματα», δήλωσε στο Reuters ο Dominik Schiener, συνιδρυτής της IOTA. Όπως διευκρίνισε, η IOTA φιλοδοξεί να γίνει το κοινό νόμισμα όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Να μην έχει δηλαδή το δικό της κρυπτονόμισμα η Jaguar, διαφορετικό η BMW κ.τλ.
Η ΙΟΤΑ έχει ήδη συνάψει συνεργασία και με τη γερμανική VW από πέρυσι σε παρόμοιο project, με την ονομασία Digital Car Pass, με το οποίο αντλούν πληροφορίες για το ίδιο το αυτοκίνητο. Φιλοδοξούν να φτάσουν στο σημείο να πληρώνεται το parking, χωρίς καν ο οδηγός να κατεβάσει το τζάμι του παραθύρου του.
Το IOTA (MIOTA) έχει διαφορετική δομή λειτουργίας σε σχέση με τα υπόλοιπα κρυπτονομίσματα. Δεν παράγει blocks, καθιστώντας ταχύτερη τη μετάδοση πληροφοριών. Από ό,τι αναφέρουν οι ειδικοί, είναι το πιο συμβατό για Internet of Things εφαρμογές. Πρόκειται για μέρος ενός ευρύτερου τεχνολογικού οράματος, που θα επιτρέπει σε όλα τα αυτοκίνητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, για να πάμε στο επόμενο στάδιο. Να μη χρειάζεται οδηγός.
Δεν υπάρχει ακόμη χρονοδιάγραμμα για το πότε θα είναι εμπορικά διαθέσιμο,αλλά δεν πρόκειται να αργήσει. Η αντίληψη της λειτουργίας του blockchain είναι η αντίληψη της λειτουργίας του κόσμου στο μέλλον. Για αυτό και οι περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μπει σε έναν αγώνα ταχύτητας, όπου διερευνούν την τεχνολογία blockchain, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές της.
Όπως βλέπουμε στο διάγραμμα, το IOTA βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο. Έχουν προηγηθεί δύο απόπειρες, αλλά ακόμα δεν έχει κατορθώσει να ξεπεράσει την οριζόντια κίτρινη γραμμή που αποτελεί ισχυρή αντίσταση, στο 0,44 δολάριο. Η τιμή αυτή αντιπροσωπεύει την αξία που είχε πριν καταρρεύσει η αγορά των crypto τον Νοέμβρη. Αυτό σημαίνει πως έχει μείνει πίσω σε σχέση με το Bitcoin. Συνήθως η τρίτη απόπειρα έχει στατιστικά αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας, αν φυσικά το επιχειρήσει ξανά. Μέχρι να το κάνει πάντως, το IOTA παραμένει στην εποχή των «αρκούδων». Θετική ένδειξη είναι πως έχει διασπάσει και παραμένει πάνω από το πράσινο παραλληλόγραμμο κανάλι συσσώρευσης.
Η αγορά σήμερα
Για πρώτη φορά εδώ και δύο εβδομάδες, η αγορά δείχνει διάθεση να σταθεροποιηθεί. Επί δύο συνεχόμενες ημέρες όλα τα μεγάλα κρυπτονομίσματα βρίσκονται κοντά στη χθεσινή τιμή τους. Το Bitcoin συναλλάσσεται αυτή την ώρα στις 7.939 δολάρια, με μικρή άνοδο 0,45%, ενώ το TRON παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 4,17%.
Πηγή: www.euro2day.gr