Το απόρρητο και η ασφάλεια των δεδομένων των καταναλωτών είναι εξαιρετικά ουσιαστικά το 2020 και μετά, για τη διατήρηση της αξιοπιστίας των συστημάτων και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ των χρηστών του. Σε αυτήν την περίπτωση, ο χρήστης έχει την αποκλειστική ιδιοκτησία των δεδομένων του και έχει το δικαίωμα να αποφασίσει εάν θα κοινοποιήσει τέτοια δεδομένα. Παρ ‘όλα αυτά, το τελευταίο δεν συνέβη, δεδομένου ότι ορισμένα συστήματα επικοινωνίας είτε έχουν παραβιαστεί, είτε η ίδια η εταιρεία μοιράζεται πρόθυμα δεδομένα χρήστη.
Το 2019, για παράδειγμα, η ”Mobile TeleSystems” (MTS), μια ρωσική εταιρεία παραβιάστηκε και αποκτήθηκε μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε 100 εκατομμύρια αρχεία πελατών. Η ”Verizon Communications” παραβιάστηκε επίσης το 2016 λόγω ελαττώματος ασφαλείας. Ως εκ τούτου, προσπελάστηκαν 1,5 εκατομμύρια αρχεία πελατών της ”Enterprise”.
Για το σκοπό αυτό, η ιδιωτική ζωή και η ασφάλεια είναι τα δύο μεγάλα προβλήματα της βιομηχανίας τηλεπικοινωνιών. Αυτός ο τομέας πρέπει να διατηρεί μεγάλο όγκο δεδομένων χρηστών χωρίς να τα θέτει σε κίνδυνο ή να τα κοινοποιεί στο κοινό. Αυτό σημαίνει ότι διαδικασίες όπως συστήματα χρέωσης, περιαγωγή και διαχείριση αλυσίδας εφοδιασμού πρέπει να αντιμετωπίζονται πιο αποτελεσματικά.
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών θα μπορούσαν να κάνουν ένα βήμα παραπέρα για να παρέχουν στους χρήστες έναν αποτελεσματικό τρόπο παρακολούθησης του τρόπου λήψης των δεδομένων τους. Τα άτομα θα έχουν επίσης το δικαίωμα να αποσύρουν ή να ανακτήσουν τη συγκατάθεσή τους για πρόσβαση στα δεδομένα τους. Κατά συνέπεια, η κατάχρηση δεδομένων ή οι παραβιάσεις δεδομένων θα ήταν παρελθόν λόγω αυτού του υψηλού επιπέδου διαφάνειας.
Αναποτελεσματικότητα στο τρέχον σύστημα λόγω άκαμπτων επιχειρησιακών δομών
Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εξακολουθούν να βασίζονται σε μια κεντρική λειτουργική δομή. Αυτό που κάνει, είναι να δημιουργήσει αναποτελεσματικότητα που μπορεί να οδηγήσει σε ακριβά τέλη χρήσης, ανακριβείς χρεώσεις και ζητήματα ασφαλείας. Στο τέλος της ημέρας, αυτό αυξάνει το κόστος στους πελάτες που ενδέχεται επίσης να αντιμετωπίσουν άκαμπτους όρους και σχέδια.
Σύμφωνα με αυτό, η εμφάνιση εφαρμογών κοινωνικών μηνυμάτων όπως το ”Facebook”, το ”WhatsApp” κ.λπ. έχει κλέψει ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς στον κλάδο των επικοινωνιών. Έχει οδηγήσει σε μείωση των εσόδων για εταιρείες τηλεπικοινωνιών στον κλάδο. Η μετανάστευση χρηστών από αυτές τις εταιρείες μπορεί σε μεγάλο βαθμό να συνδέεται με τις άκαμπτες λειτουργικές δομές τους.
Η βιομηχανία τηλεπικοινωνιών, ωστόσο, μπορεί να επιστρέψει την ισχύ στους πελάτες ως ο μοναδικός κάτοχος των δεδομένων τους. Αυτό γίνεται δίνοντας προτεραιότητα στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας μέσω της δημιουργίας κατάλληλης και ηθικής βάσης για τη διαχείριση δεδομένων. Το πρώτο βήμα για να επιτευχθεί αυτό είναι η υιοθέτηση μιας στρατηγικής που βασίζεται στην προστασία της ιδιωτικής ζωής των πελατών, η οποία μπορεί επίσης να μειώσει σημαντικά το κόστος. Αυτή η στρατηγική περιλαμβάνει τη χρήση της τεχνολογίας Blockchain στις διαδικασίες της.
Τα χαρακτηριστικά του Blockchain που το καθιστούν αντίκτυπο
Η τεχνολογία Blockchain ξεκίνησε το 2009 και βελτιώνει τον τρόπο αποθήκευσης, κοινοποίησης και πρόσβασης δεδομένων, καθώς και εκτέλεσης συναλλαγών. Η τεχνολογία έρχεται με πολλά χαρακτηριστικά που μπορούν να επηρεάσουν τον κλάδο των επικοινωνιών.
Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του Blockchain είναι ο αποκεντρωμένος και κατανεμημένος χαρακτήρας του που επιφέρει διαφάνεια. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν υπάρχει κεντρική αρχή για χειρισμό δεδομένων. Επίσης, διαφορετικοί χρήστες μπορούν να δουν τα ίδια δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και δεν υπάρχει πιθανότητα απάτης.
Άλλα σημεία πώλησης της τεχνολογίας κατανεμημένου καθολικού περιλαμβάνουν την ενισχυμένη ασφάλειά της. Ο λόγος μπορεί να συνδεθεί με το γεγονός ότι το κατανεμημένο καθολικό προσφέρει κρυπτογράφηση δεδομένων, καθιστώντας το έτσι πιο ασφαλές. Η αποκεντρωμένη φύση του συμβάλλει επίσης στη διασφάλιση της ασφάλειας της ταυτότητας των συνομηλίκων. Επιπλέον, οι νεότερες λύσεις blockchain προσφέρουν τώρα ταχύτερη ταχύτητα για συναλλαγές peer-to-peer.
Τρόποι που το Blockchain μπορεί να επηρεάσει τη βιομηχανία των τηλεπικοινωνιών
Το Blockchain προσφέρει αρκετές περιπτώσεις χρήσεων σε διάφορους κλάδους, από τραπεζικές έως εφοδιαστικές, και το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Μερικοί τρόποι που μπορεί να επηρεάσει αυτόν τον κλάδο περιλαμβάνουν:
- Ανίχνευση και πρόληψη απάτης:
Στις ΗΠΑ, πάνω από 38 δισεκατομμύρια δολάρια δαπανώνται ετησίως για την κάλυψη του κόστους της απάτης. Από την άλλη πλευρά, το blockchain προσφέρει έναν αποτελεσματικό και βιώσιμο τρόπο εντοπισμού και πρόληψης της απάτης στον κλάδο των επικοινωνιών. Αυτή η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί σε διαδικασίες όπως περιαγωγή, συστήματα χρέωσης και διαχείριση ταυτότητας.
Σχετικά με την απάτη περιαγωγής, για παράδειγμα, ένας συνδρομητής μπορεί να έχει πρόσβαση στους πόρους ενός κεντρικού δημόσιου δικτύου κινητής τηλεφωνίας (HPMN). Ωστόσο, η HPMN, η οποία είναι πάροχος υπηρεσιών ενδέχεται να μην μπορεί να χρεώσει τον συνδρομητή. Η απάτη μπορεί επίσης να διαρκέσει περισσότερο για να εντοπιστεί, καθώς οι πληροφορίες μεταδίδονται μεταξύ των μερών και ενδέχεται να υπάρξουν καθυστερήσεις. Ένα εγκεκριμένο blockchain που χρησιμοποιείται από αυτούς τους συμμετέχοντες θα επέτρεπε την άμεση επαλήθευση των συναλλαγών.
- Ασφαλής ανταλλαγή μηνυμάτων:
Η ταυτότητα ενός συνδρομητή μπορεί επίσης να τεθεί σε κίνδυνο χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing), κλωνοποίηση SIM κ.λπ. Μόλις κλαπεί το αναγνωριστικό του χρήστη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πρόσβαση στις υπηρεσίες πολλαπλών παιχνιδιών που προσφέρουν οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών. Επομένως, αυξάνει περισσότερες απώλειες στον χρήστη. Αντίθετα, το blockchain επιτρέπει την αποκέντρωση των δεδομένων, διασφαλίζοντας έτσι ότι μόνο ο κάτοχος τέτοιων δεδομένων μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά. Τα δεδομένα ασφαλίζονται επίσης χρησιμοποιώντας ένα ιδιωτικό κλειδί (Private Key), ενώ ο συνδρομητής αναγνωρίζεται μοναδικά χρησιμοποιώντας ένα αντίστοιχο δημόσιο κλειδί (Public Key).
- Διαχείριση δεδομένων:
Το Blockchain παρέχει βελτιωμένη διαχείριση δεδομένων, η οποία αφαιρεί την ανάγκη για ένα άτομο να αποδεικνύει πάντα την ταυτότητά του σε έναν προμηθευτή χρησιμοποιώντας φυσικά ή ψηφιακά έγγραφα. Συχνά, δεν χρησιμοποιούνται όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται από την εταιρεία. Και μπορεί να χρειαστεί ο χρήστης να δημιουργήσει λογαριασμό στο ”Google” και στο ”Facebook” μόνο για να παρέχει πληροφορίες.
Το τελευταίο είναι λιγότερο βολικό σε σύγκριση με το blockchain που διασφαλίζει ότι τα δεδομένα μπορούν να εισαχθούν, να επαναχρησιμοποιηθούν και να έχουν πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακά δεδομένα των πελατών τους και να τα αποθηκεύσουν στο blockchain. Αυτά τα δεδομένα είναι προσβάσιμα από τους συνεργαζόμενους ιστότοπους των εταιρειών εάν έχει παραχωρηθεί εξουσιοδοτημένη πρόσβαση.
- Μικρές πληρωμές:
Η τεχνολογία blockchain επιτρέπει ταχύτερες πληρωμές με χαμηλό κόστος. Γι’ αυτόν τον λόγο, μπορεί να επιτρέψει στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να παρέχουν μικροπληρωμές. Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληρωμές για να αποκτήσουν διαδικτυακά παιχνίδια για κινητά, μουσική, βίντεο κ.λπ. Μπορούν επίσης να το κάνουν με ασφαλή τρόπο, αφού δεν χρειάζεται να αποκαλύψουν τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού τους, τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία.
Συμπέρασμα
Το απόρρητο και η ασφάλεια είναι σημαντικά για κάθε κλάδο δεδομένου ότι μπορεί να το αναδείξει ή να το καταστρέψει. Ενώ υπάρχουν πολλές σύγχρονες τεχνολογίες που μπορούν να προσφέρουν αυτά τα οφέλη, η τεχνολογία blockchain αυξάνει τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα. Μπορεί επίσης να σώσει από εταιρείες τηλεπικοινωνιών πολλά χρήματα, χρόνο και να μειώσει τις πιθανότητες απάτης.
Πηγή: https://cryptodaily.co.uk/2020/05/future-2020-blockchain-will